Sunday, January 1, 2012

Puntianak


BSN, memang antara bank dengan reputasi servis yang buruk, biasa la, half government.

5 kaunter, 1 je yang berjalan, tu pun terhegeh-hegeh buat kerja. aku masuk tengah nombor 294, nombor giliran aku 353.

Sudah.

Dengan resah, tensen, dan muka yang berkerut-kerut bengis aku duduk tunggu depan kaunter. Mengeluh jangan kira la. Bila ada customer lembab jalan nak ke kaunter , aku usha dengan tajam je. Dah la orang ramai. Membazir masa.

Nombor 319, orang kaunter panggil sape-sape yang ada urusan selain pembayaran, boleh gi kat die.

Orang Malaysia tipikal, semua segan senyap jek.

Aku dengan muka tak malu shout “buat kad boleh?” dan brader jaga kaunter tu angguk.

Secepat kilat aku ke kaunter tu, sempat kalahkan makcik Kelantan dengan anak kecik dua.

Makcik tu Tanya “ nak buat kad boleh dik?’

Brader tu jawab “ akak duduk dulu, kejap lagi saya panggil’

Makcik tu “*nada tak puas hati ; tadi adik kata buat kad boleh, ni tak boleh pulak!’

Brader tu jawab dengan nada sindir ‘ eh akak nak tunggu belakang die ni pun boleh, nak beratur pun boleh, nak sanggup BERDIRI pun boleh, lepas dia ni,’

Makcik tu “ akak tunggu la, lepas die ni ea, beratur belakang’

Aku dalam hati rasa makcik ni rabun kea pa tak Nampak aku yang besar gajah ni depan kaunter. Komfirm2 la brader tu nak proses aku punya dulu.

Dan brader tu pung pang pung pang la proses application aku yang nak tukar kad. Cip kad bank lama aku rosak, terpaksa tukar baru. Dah la duit tengah low time tu. Dem.

Then brader tu sengih-sengih muka firasat. Bila nak bagi kat aku buku , kad n resit semua sempat die cakap;

“ email pakai thevampire lover ek, patut la orang __________ ‘

Yang part _____ tu sebab aku tak dengar ape yang die kutuk aku. Tak jelas, biasala orang kl ni pekak sikit.

Aku terkedu jap, then hanya leh reply ‘aah, twilight freak,’

Then rasa bengang yang sikit-sikit meluap lepas tu.

Baby btol brader BSN, sempat mengutuk aku. Biar la email aku weird, janji senang nak ingat.

Btw, thanks sebab proses kad aku cepat, n sory terkutuk sikit kat sini.


No comments:

Post a Comment