Friday, December 30, 2011

Sayang : Dont Be too Nice to Men!

amir said this to me,

' ko jangan layan lelaki terlalu baik, diorang mungkin akan salah faham yang ko suka kat dorang',

really?

aku tak ada kawan lelaki yang ramai. in fact aku memang prefer tak ada kawan yang ramai. sebab aku kurang selesa bergaul dengan orang-orang yang aku tahu memang tak 'ngam' ngan aku.

tapi secara generalnya aku layan semua orang yang aku tegur dengan baik dan appropriate.

dan orang yang aku rasa memang 'ngam' memang aku akan rapat.

dan aku gemar guna perkataan 'yang' atau 'sayang' semasa memanggil orang.

Habit untuk aku yang digunakan apabila nak menyindir secara bergurau, atau memanggil dengan lebih mesra.

no feeling attached, no hidden intention.

tapi looking back, memang habit memanggil orang 'yang@ sayang' tu pernah sebabkan aku terjerumus dengan beberapa situation yang awkward.

a senior in high school pernah ingat aku nak mengorat die.

a weird scandal with a co-worker for a while, though at that time aku interested dengan kawan die. still do. minat pada that friend, scandal? aaah, finish. that guy ada girlfriend anyway.

disalah anggap sebagai a bit lesbian.

dan pernah terpanggil customer 'sayang' time aku kerja part time. weird2 and inappropriate.

the what should i do?

bila jadi orang yang serius dan tak mesra, dianggap sombong pulak. worst, zaman sekarang ni orang might think aku lesbian. Hahaha.

now thinking back, agak-agak pernah tak bff aku amir n wan thought aku suka kat diorang?

because that would be.......

a mystery. Haha

No comments:

Post a Comment