Friday, December 30, 2011

Amir n Wan : Kepong n Rawang

wan n amir,

my best buddy, janji nak datang rumah. Hang out, borak n copy cerita.

Aktiviti yang memang kitorang satu geng dah wat ritual dari zaman sekolah.

Janji dengan aku, sampai rumah pukul 1 ,2 tengah hari macam tu.

Pukul 8.30 aku mesej tanya jadi datang ke tak, diorang reply;

amir : ok

wan : pukul 1 or 2 kitorang sampai.

pukul 10 pagi amir kol aku

amir : wan cakap die kat JB lagi, bek aku gerak umah ko dulu. camne jalan nak gi umah ko

aku : dalam hati *waannnnnn!!!!

pukul 1, amir kol;

amir : weh, betul ke jalan aku lalu nak gi umah ko ni, lalu antara bukit-bukit dah ni, cam jalan aku tak pernah lalu jek ni.cam hulu sangat

aku : ko sekarang kat mana?

amir : aku dah lalu tesco, sebelah die courts mammoth,ni lalu jambatan

aku : betul la tu, stop bila jumpe 7e, aku ambil ko kat sana

then amir pun datang rumah aku, salam mak aku (yes, mak aku memang ada rumah,and yes, kitorang practically dah macam siblings yang kenal family masing-masing dan buat rumah orang cam rumah sendiri), borak ngan mak aku, siap check lutut mak aku (die med student), makan, minum, copy cerita, tengok cerita korea kat laptop aku sambil ketawa dekah-dekah, dan practically dah hafal salasilah semua sembilan ekor kucing aku yang ada dalam rumah.

wan tak sampai lagi.

pukul 3 .wan kol.

wan : aku baru sampai kat pudu. datang ambil aku

amir : jauh la wan. ko naik ktm, turun kat stesen rawang, kitorang pick up ko kat stesen rawang.

pukul 4 lebih,wan kol lagi

wan : aku dah turun kat stesen kepong ni. datang la ambil aku.

amir : Stesen rawang la wan. umah sab kan kat rawang. watpe ko turun kepong.

wan : ******** . ok, aku tunggu next train.

amir : wan ni, dah tao rumah ko kat rawang, apsal la die turun kat stesen kepong.

and wan terpaksa tunggu lebih kurang setengah jam before next train sampai.

ingat-ingat balik, instruction paling senang aku bagi kat dorang berdua nak sampai rumah aku ialah dekat dengan tesco. and depan stesen kepong tu memang la ade tesco, tesco kepong. aaaahhh.no wonder la..


and many hours after that phone call, lepas kitorang pick up wan yang muka dah layu cam sayur sebab stuck dalam bas n train satu hari, ayat die yang wat aku geli hati;

wan : aku tak tao kenapa aku turun kat stesen kepong tu sedangkan aku tau rumah sab kat rawang. rasa macam loser gila.

Hahaha. korang patut tengok muka panjang wan yang moody and letih sepanjang kitorang hang out lepas tu. kesian tapi kelakar.


to be continue.



No comments:

Post a Comment