Wednesday, March 16, 2011

OMG I'm a Teacher!

tajuk aku memang berbaur gedik,

serious aku pun geli meremang baca.

Soo not me.

ok, gedik lagi.


Minggu depan start praktikum 1,

maknanya kali pertama aku akan ke sekolah sebagai guru pelatih,

dan mengajar dalam kelas.

dalam 2 ke 4 jam seminggu ke sehari, aku pun tak pasti.


ye, mengajar.


*screaaammmmmm


pikir-pikir nak berdepan jadi aku kecut perut.

dalam kepala aku ni dah bersimpang siur strategi yang nak guna.

Yang paling aku fikir,
nak jadi cikgu baik ke, cikgu garang.

baik ke garang.


mengikut nasihat yang aku terima dari otai-otai sebelum ni,
mula-mula memang kena garang.


habiskan cuti dengan mengacau 3 orang kanak-kanak yang mama aku babysit pun,
garu-garu kepala aku nak relate ngan diorang.


FA.IL.

doa. doa. doa.

moga-moga dapat jadi guru yang baik.

amin.


p/s : lepas first class, aku akan update.haha

No comments:

Post a Comment