Thursday, March 17, 2011

Sumpah Tak Logik!

Sesi perjumpaan antara mama dan makcik aku selalunya diisi dengan diskusi mengenai episod terbaru sinetron-sinetron seperti

kejora dan bintang,

cahaya,

mashanda,

dan yang cerita-cerita yang sewaktu dengannya.


yela, berkongsi melepaskan geram tensen tengok cerita indon yang saje dipanjang-panjang sampai tak logik.

sinetron indonesia = punca ibu-ibu dan surirumah mencarut di depan tv setiap hari.

tengah-tengah sesi diskusi tu, satu point yang makcik aku cite yang wat aku gelak kaw-kaw tak leh lupa. makcik aku kata,

" bayangkan lah, yang bapak die tu, waktu kena pukul tu, kena pukul kat tengah belakang sampai terjatuh, bila operate die tebuk kat kepala, abes operate kepala berbungkus, tapi badan pula yang lumpuh. Tak logik betol fikir,"


kadang-kadang production crew ni pun lupa,

walau target audience dorg hanya suri rumah,

tapi buat la cerita yang cerdik sikit.

Ni sampai punya la jauh macam tu tak logik nak buat cerita.


Sebab tu la aku tak suka tengok cerita indon.

1 comment:

  1. hahahahah sgt setuju..ada satu citer tu..nk mati, mati jela..ni x mati hidup..mati hidup..haisyhhh tensen2
    hahah

    ReplyDelete