Tuesday, October 30, 2012

Exam Dilemma : Keluar ke Tak?

Alhamdulillah, finish paper final exam yang pertama hari ni.
Alhamdulillah, Allah s.w.t lancarkan aku menjawab,
betul or tidak tu sendiri memang tak pasti la, yang penting konfiden je bantai jawab semua.

And today, seperti biasa, keluar awal 1 jam sebelum waktu tamat exam. Bukan sebab yakin gila jawab betul, tapi yakin malas nak semak and tunggu. Sebab semak pun aku tak pasti betul or tidak aku jawab,
dan tunggu pun menung-menung je. Jadi dengan yakin keluar.
Walau dekat 10 minit jugak la konflik,
nak bangun ke tidak, bangun ke tidak.
Sebab nampak macam orang lain semua tak keluar-keluar lagi.
Angkat punggung skit,
duduk balik,
kemas pensel box,
kuarkan pen balik.
Kemas balik.
Sampai lecturer tegur, 'nak kuar dah ke?'
barulah finally blasah selambe kluar dewan peperiksaan.
aigooo.

The thing is,
semakin awal aku keluar time exam, semakin rendah pointer aku biasanya.
Memang berkadar langsung. (eh ke kadar terus? lupa dah)
Dulu keluar ikut time, pointer ok. Keluar awal pointer jatuh.
Tapi aku pun mmg type yang jawab terus takde menung-menung,
tak tahu je blasah teka,
dan kemudian memang semak dah jawab ke tidak je, tak semak betul ke tak,
sebab slalu if aku betulkan jawapan, yang kali kedua tu memang salah.
Hmmm..
yang penting murid-murid,
dont do this at your school.
jangan cuba waktu kamu exam kat sekolah plak.
Ni kes terpencil, dan ada bukti markah jatuh bila makin keluar awal.

Hmm, sebelum keluar tadi,
jeling-jeling kawan sebelah yang jawab esei panjang gileee compare tu aku, siap tulisan cantik!
Aku? short, with hideous writing.
hmmm...
Time ni la doa dalam hati sungguh-sungguh.




No comments:

Post a Comment