Monday, December 5, 2011

Winter Sonata

Malam minggu sambil meneman mama tengok cerekarama Nur Ain kat tv3,

Aleh-aleh terkeluar lagu “my Memory’, OST dari drama Winter Sonata.

Merungut kat mama,

Aiseh, lagu ni dah 10 tahun dulu punya cerita pun still drama Melayu nak guna jadi background music lagi.

Aiyaaa…

Tapi dengar lagu tu balik buat aku teringat and sengih-sengih, mengenangkan zaman gila winter sonata dulu.

Sebab tak dapat tengok dari mula (miss sebab tak tahu), sanggup kumpul duit time tu, ajak mama pergi Komplek Mutiara ( hahaha, KM, KM,) pergi kedai cina beli box cd Winter Sonata.

Time tu harga 20 keping box cd cerita korea tu punya lah mahal, dekat RM100 lebih. Masa tu baru form1, zaman tu RM100 lebih tu dah kira memang mahal gila-gila ar.Tapi sebab rasa gila sangat nak tengok balik Kang Jun Sang ku,sanggup gak beli.

Dah tu bawak balik rumah, cd tak boleh pasang. Sudah.

Pusing-pusing isi perut rasa tensen time tu, heret mama balik teman gi kedai cina tu balik Tanya kenapa and nak mintak tukar.Kat kedai cina tu pasang ok je, maknenye cd player kitorang yang rosak. Sudah.

Melalak berjurai-jurai air mata aku kat kedai citu jugak tensen and sedih tak dapat tengok cerita korea. Mama yang kesian tengok aku yang frust menonggeng tak dapat tengok cerita tu, Sebab sayang anak, belikan jugak dvd player. Time tu dvd player baru-baru luar kot,mHarga perggh mahal dekat RM1000 lebih, sampai kena ambil kat courts mammoth, Bukan macam sekarang, dvd player RM80 hengget pun banyak dah boleh dapat kat tesco.

Haih, kenang-kenang balik,

Rasa kelakar pun ada, bodoh pun ada. Tapi yang pastinya antara parcel hidup aku yang tunjukkan betapa mama sayang kat aku.

Pergh hari-hari aku suka gaduh and melawan cakap mama.

Kesian mama.

waaaaa sedih.

Ok, mama dah cakap nak marathon winter sonata satu hari besok sebab ahad cerita boring. Tapi aku keje tak dapat join and teman mama.

Too bad =(


No comments:

Post a Comment