Friday, July 1, 2011

.:Scatter Memory= Penampar :.

aku yang makin tua makin pelupa ni, memang dah banyak sangat lupa apa yang pernah aku buat time kecik-kecik dulu. jadi kadang-kadang bila ada kawan-kawan yang remind apa yang pernah aku buat, aku pun jadi terkejut, dan kadang kala kagum dengan diri aku time kecik.

Bukan kagum dengan yang sekarang la.

Bukan bangga diri ok.

Kawan aku pernah cakap,

ko ni dulu memang garang nak mampus time sekolah. Aku hanya boleh cakap 'really?'garang gile ke?',sebab diri yang sekarang memang rasa macan dua orang yang berbeza dengan dulu.

rupanya kawan aku cerita, perbuatan aku yang aku pun tak ingat langsung.

Waktu tu aku masih sekolah rendah, darjah tiga,empat kot la. Time tu aku tengah panggil abang aku kat bangsal basikal,

sambil nak bukak kunci kat tayar basikal la kot.

Aku panggil ' boboy! boboy!,'

pastu kawan aku (time tu belum kawan lagi) mengajuk aku balik 'boboy! boboy!,'

dan mengikut cerita die, aku bengang, tampar die, dan blah. dan aku lah perempuan pertama pernah tampar die.dan die ingat sampai hari ni.

sumpah aku tak ingat langsung!

aku hanya boleh gelak-gelak wonder je, macam mana kemudian kitorang boleh end up jadi bestfriend yang boleh hang out dengan selesa kat umah masing-masing.

Aiing, jauhnye rasa dah zaman kanak-kanak.

Tua dah. Haha


1 comment: