Wednesday, January 26, 2011

Lesson Hanya Dari Lipis!

seumur hidup aku memang duduk dekat KL besar jek.

then dapat belajar kat KL kechil, Kuala Lipis.

Dah setelah tiga tahun, antara lesson-lesson baru yang aku dapat, terbaikk dari Lipis adelah :

1. ade kuih manis nama akok.Haha.sumpah tak pernah jumpe sebelum ni

2. orang pantai timur panggil cekak rambut sebagai skaf. Hish, konpius aku. cekak yang keras, skaf yang kain.ni campur aduk

3. dorang panggil gula-gula sebagai cokelat. waddafish??

4. ada artis indie yang nama Rosalinda (aliran dangdut) dan Zaidi buluh perindu (maseh tidak diketahui status

5. Pasar malam sini orang panggil pekan sehari. Maraton dari petang ni sampai tengah hari esoknye.

6. Kalau kat K.L orang sibuk pergi downtown, sini acara higlight adelah Pekan Sehari

7. Takde karnival Jom Heboh, yang ade karnival Lipis

8. Ade rangkaian Pasar Raya yang bernama Aktif dan TF. Kat K.L tak pernah jumpe

8. orang sini panggil 'Sentul' dengan bunyi e dalam 'emak' bukan e dalam 'ekor'. pastu gelakkkan aku lak. pandai betul, gi tanya orang K.L sebut camne? Haha

9. Orang Pahang da loghat juga rupenye. Keh ngan aok. First time tao.

10. Tarian rasmi Pahang adelah ponco-ponco. gemar sangat buat.

11. Semua kedai tutup pada pukul 6. Hari ahad memang pekan mati, semua kedai tak bukak langsung.

12. Tempat yang ulu makanan lagi mahal dari K.L. Kes cas lebih orang2 bukan orang kg die.


Stakat ni tu yang aku ingat. Pape ti aku update lagi.



Anyway, maybe situasi ini different tok orang yang memang kampung kat Lipis.

jadi no hard feeling, and no bashing ok.




Peace ^^V

1 comment: