Tuesday, January 18, 2011

Tiada tajuk

saat aku buntu, stress, tak tahu jalan kuar menghadapi masalah, atau dilanda kemurungan..

Allah s.w.t berfirman yang bermaksud: "sesungguhnya penolong kamu hanya Allah dan Rasul-Nya serta orang yang beriman sebagai penolong, merekalah yang akan mendapat kemenangan," (Surah al-Maidah 5: 55-56)


menyerap ke dalam hati..

sesungguhnya untuk ubat luka hati aku ni amat mudah...

solat, sujud, dan mohon ketenangan daripada-Nya..

benda yang paling mudah cakap, paling susah nak buat..

tapi nikmat bila kita ditimpa musibah, susah hati ni,

masa ni la dapat solat dengan paling khusyuk..

dan bila lepas sujud tu, boleh terase ringannya hati, jiwa dan fikiran,

nikmatnya kasih sayang Allah s.w.t..





hmmm..




doa aku,

jangan la aku tersasar jauh dalam hidup,

biar aku boleh jadi seorang muslimah..



amin.


No comments:

Post a Comment