Thursday, January 20, 2011

Mata Yang Menakutkan

tiba-tiba aku teringat yang,

nanti nak kena praktikum.

first time.


nak berdiri depan kelas dengan mata-mata budak-budak kecik sume tu mengadap aku,

expect aku bercakap, berkarekter, mengajar sebagai seorang GURU.

muka dan mata dorang yang pandang dengan penuh expectation,

dan aku yang tak tahuuu pape.


ape yang aku nak cakap nanti?

Macam mana if ayat aku tunggang terbalik tak tahu mana dulu mana kemudian?

What if dorang boleh read aku dalam sekelip mata yang walau aku ni besaq gedabak,

tapi kat dalam cam budak-budak gakk..


noo000.

aku menulis entri ini dengan rama-rama dalam perut. and it's not a nice one.

2 comments:

  1. Tak pernah tulis entry sambil dalam perut ada rama-rama.

    Tapi...pernah jugak menulis entry dengan perut yang dipenuhi ayam goreng.

    oh.kelakarnya.

    Abaikan.

    ReplyDelete
  2. hahaha.
    xpe2 bro, mmg klakar pun.
    kiki

    ReplyDelete